Neo-Games.Blog
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Neo-Games.Blog

Helaas is het Blog.NL Forum verloren gegaan.. maar dat hoeft natuurlijk niet het einde te betekenen!
 
HomeHome  PortalPortal  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 G Plays: Monster Hunter

Go down 
4 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3
AuthorMessage
Inno Vation

Inno Vation


Posts : 335
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyMon Jan 19, 2015 1:45 pm

Wouwter wrote:
Haha, prima hoor. Smile Misschien weer eens in m'n eentje gaan hunten, heb er toch wel een beetje zin in gekregen.

Ik hunt ook online met diverse anderen, mits hun party geen code hebben.
Back to top Go down
Wouwter

Wouwter


Posts : 53
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptySat Feb 07, 2015 7:04 pm



Man, ik heb me vermaakt met de charge blade in de demo, maar er zit veel meer achter dan ik zelf had uitgevogeld. Ik wist bijvoorbeeld niet dat je je schild kon chargen. Als je daarna je blade charget, kun je een nog krachtigere aanval uitvoeren. Smile
Back to top Go down
Inno Vation

Inno Vation


Posts : 335
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptySun Feb 08, 2015 10:19 am

Goede tutorial Wouwter.
Back to top Go down
Inno Vation

Inno Vation


Posts : 335
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyWed Feb 25, 2015 5:26 pm

Ik ben nu al een klein weekje bezig met Monster Hunter 4 Ultimate, en het bevalt mij zeer goed.

Laat ik eerst vertellen dat ik deze game via de eShop gedownload hebt. Dat had ik al met Monster Hunter 3 Ultimate ook al gedaan. Op die manier heb ik de games altijd bij mij, als ik weer offshore ga.
Nu is een microSDXC kaartje van  4 GB lang niet toereikend voor twee van zulke games, dus heb ik een 64 GB microSDXC kaartje erin gezet. Let wel dat je die eerst formatteert (via http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?guiformat.htm) naar "fat32", anders herkend de (New) Nintendo 3DS hem niet.

Ik zag er eerst tegenop om weer vanaf 0 te beginnen, maar dat is vanaf de start helemaal niet het geval. Dit is de ultieme Monster Hunter. Vertrouwd maar met net genoeg vernieuwingen.

Allereerst is het duidelijk dat dit deel speciaal voor de handheld is geprogrammeerd. Grafisch haalt het de onderste uit de kan. In vergelijking met Monster Hunter 3 Ultimate, lijkt deze haast uitgestorven en doods. Nu zie je vogels vliegen, bloemblaadjes uit de bomen vallen en luchtballonen over zweven. Dit en in combinatie met de hoogte verschillen, maakt dat het spectaculair uitziet.

Verbeteringen ten opzichte van het vorige deel? Geen onderwater gevechten! Ik herhaal, geen onderwater gevechten!
Nieuwkomers kunnen, dankzij de tutorials makkelijk instappen. Ikzelf ben even overnieuw begonnen, want ik werd gek van die onderbrekingen.
De Palico als hulpje is echt geweldig. De AI lijkt wel met sprongen vooruit gegaan te zijn. Zelfstandig houd hij de monsters bezig, terwijl je rustig je wapen kan slijpen. Later krijg je de kans op meerdere Palico's in te huren, met ieder zijn specialiteit.
De Expeditie is in de plaats gekomen voor de Moga Woods. Telkens als je op Expeditie wordt het gebied random gegenereerd. Je hoeft niet meer eindeloos te lopen om een monster tegen te komen, maar loop nu de kans op om tegen twee of meer monster tegelijk te krijgen.

De monster zijn dit keer weer heel origineel, met als voorlopig hoogtepunt de Zamtrios AKA The Marshmallow Shark.

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Monster-hunter-4-ultimate-beasts-zamtrios-inflated

Over monster gesproken, ben ik zo goed geworden of zijn de monster zwakker? Ik ben nu aan de 5 star Village Quests begonnen en tot die tijd maar 1 keer flauw gevallen. Ook vluchten ze veel sneller naar een ander gebied. Gore Magala? Pffff.... een lachertje.

De armors zijn deze keer ook mooier. Ik loop nu rond als een Samurai en dat voelt super cool. Qua wapens gebruik ik hoofdzakelijk de Charge Blade, en voor de snelle rakkers de Dual Blades.
Er zit nu zelfs een verhaal in de single player en je reist nu van plaats naar plaats.
Helaas vind ik de online multiplayer minder. Er zijn nu in totaal 20 zogenaamde Gathering Halls te vinden, en dat is niet veel. Drie kwart van deze Gathering Halls zijn ook nog 'On Quest', dus zal je moeten wachten tot de hunters weer terug komen.
Nu speel ik elk verloren uurtje Monster Hunter en ben nog HR1, maar online ben ik al weer hunters tegen gekomen die HR4 of 5 zijn. Gisteren kwam ik zelfs een hunter met HR37 tegen!
Net als op de Wii U, is op een quest gaan een hit or miss. Heb je net een leuk clubje, haakt er weer twee of drie af als het wat te moeilijk wordt tijdens de hunt. Sta je dus alleen te zwaaien met je wapen. Maar de online multiplayer is eindelijk wel mogelijk op de handheld en daar ben ik blij om.

Qua graphics en uitvoering schreeuwt dit om een Wii U port, maar die kans is heel heel klein. Met Capcom gaat het niet best en een port is simpelweg te duur én ze hebben er te weinig mensen voor.  Met Monster Hunter Freedom Unite voor de iOS, iOS iPhone en iPad, is Capcom al de mobiele markt aan het aftasten.

En heb ik al verteld dat er geen onderwatergevechten zijn?
Back to top Go down
G.Tom
Moderator
Moderator
G.Tom


Posts : 134
Join date : 2014-09-28
Age : 29
Location : Mariaheide

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyMon Mar 16, 2015 11:39 am

Ik ben ondertussen net in Cheeko Sands aangekomen in de Singleplayer. Heb alle quests van Rank 1, 2 en 3 gedaan. Tot nu toe is mijn favoriete gevecht Nerscylla, hoewel ik het gevecht tegen de Genprey (of de grote uitvoering, ik weet de naam niet precies meer) het leukst vond. Het kutste vond ik de Gypceros... man wat een rotbeest! Stun. Poison. Wegvliegen. Herhaal. Vreselijk!

Heeft iemand zin om binnenkort een keer online te hunten?
Back to top Go down
Inno Vation

Inno Vation


Posts : 335
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyMon Mar 16, 2015 12:03 pm

G.Tom wrote:


Heeft iemand zin om binnenkort een keer online te hunten?

Uiteraard wil ik online met je hunten!
Back to top Go down
G.Tom
Moderator
Moderator
G.Tom


Posts : 134
Join date : 2014-09-28
Age : 29
Location : Mariaheide

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyMon Mar 16, 2015 7:41 pm

Alright! Misschien moeten we een chatroom of iets oprichten, die Nintendo brievenbus was écht te tof voor dat soort dingen en erg jammer dat die weg is...
Back to top Go down
G.Zaaltje

G.Zaaltje


Posts : 87
Join date : 2014-09-30
Age : 34

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyWed Mar 18, 2015 8:05 am

Jullie vermaken je goed met MH4 neem ik aan? Ik zou hem ook wel graag willen spelen, maar heb MH3 nog niet eens uitgespeeld Embarassed dus ik vind eigenlijk dat ik dat eerst moet doen voordat ik aan een nieuwe MH begin.



Het is idd jammer dat de brievenbus weg is idd... maar misschien dat je later met de nieuwe Flip Note Studio (hij heette anders maar hoe weet ik even niet meer) ook berichtjes kan sturen naar vrienden? Dat zou wel leuk zijn!
Back to top Go down
Inno Vation

Inno Vation


Posts : 335
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptySun Apr 19, 2015 5:53 am

Monster Hunter - Did You Know Gaming?

Back to top Go down
Wouwter

Wouwter


Posts : 53
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyThu May 07, 2015 11:27 pm

G.Zaaltje wrote:
Jullie vermaken je goed met MH4 neem ik aan? Ik zou hem ook wel graag willen spelen, maar heb MH3 nog niet eens uitgespeeld  Embarassed dus ik vind eigenlijk dat ik dat eerst moet doen voordat ik aan een nieuwe MH begin.



Het is idd jammer dat de brievenbus weg is idd... maar misschien dat je later met de nieuwe Flip Note Studio (hij heette anders maar hoe weet ik even niet meer) ook berichtjes kan sturen naar vrienden? Dat zou wel leuk zijn!
Tja, wanneer heb je een Monster Hunter spel uitgespeeld? Razz MH4U is geweldig. Als iemand een keer samen wil spelen, laat maar weten!
Back to top Go down
Inno Vation

Inno Vation


Posts : 335
Join date : 2014-09-29

G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 EmptyFri Jun 12, 2015 4:34 pm

MH4U - The Worst Monster Of Them All

Back to top Go down
Sponsored content





G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty
PostSubject: Re: G Plays: Monster Hunter   G Plays: Monster Hunter - Page 3 Empty

Back to top Go down
 
G Plays: Monster Hunter
Back to top 
Page 3 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» G Plays: Dark Souls II
» G Plays: Pokémon
» G Plays: Driveclub
» G. Plays: Splatoon
» G Plays: Mario Kart 8

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Neo-Games.Blog :: G.Home :: G.Plays-
Jump to: