Neo-Games.Blog
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Neo-Games.Blog

Helaas is het Blog.NL Forum verloren gegaan.. maar dat hoeft natuurlijk niet het einde te betekenen!
 
HomeHome  PortalPortal  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  

 

 G Plays: Driveclub

Go down 
3 posters
AuthorMessage
G.Gulzt

G.Gulzt


Posts : 26
Join date : 2014-09-28

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptyWed Oct 01, 2014 5:26 pm

Gratis voor iedereen met Playstation Plus. Althans, 20% van het spel, maar voldoende om het eens lekker uit te proberen.

Idee om onze eigen "G" clan daar op te zetten? Mag maar maximaal met 6 man, maar vast niet iedereen heeft een PS4 :-)
Back to top Go down
G.Zaaltje

G.Zaaltje


Posts : 87
Join date : 2014-09-30
Age : 34

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptyThu Oct 02, 2014 2:32 pm

Als ik een PS had, dan had ik wel meegedaan, maar helaas.
Jij weer aan de WiiU voor SSB? Wink
Back to top Go down
G.Gulzt

G.Gulzt


Posts : 26
Join date : 2014-09-28

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptySat Oct 04, 2014 10:21 pm

Ik heb geen WiiU nee ;-) Heb Mario Kart al wel eens uitgeprobeerd bij een vriend. Erg leuk voor een avondje, maar ik vond dat toch geen aanmoediging om de console aan te schaffen. Toch weer meer van hetzelfde. Goeie game hoor, maar na al de gespendeerde uren in de voorgangers werd ik niet erg verrast door deze versie.

DriveClub belooft een nieuwe kijk op racegames. Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt! Smile
Back to top Go down
G.Tom
Moderator
Moderator
G.Tom


Posts : 134
Join date : 2014-09-28
Age : 29
Location : Mariaheide

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptySun Oct 05, 2014 12:37 am

Wat moet ik me daarbij indenken? Ik heb meestal echt een rothekel aan van de grote realistische racegames. Dan prefereer ik toch liever Mario Kart of F-Zero/WipeOut!
Back to top Go down
G.Gulzt

G.Gulzt


Posts : 26
Join date : 2014-09-28

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptySun Oct 05, 2014 8:42 am

G.Tom wrote:
Wat moet ik me daarbij indenken? Ik heb meestal echt een rothekel aan van de grote realistische racegames. Dan prefereer ik toch liever Mario Kart of F-Zero/WipeOut!

Ik zou zeggen, probeer het uit :-) DriveClub probeert zo realistisch mogelijk te 'ogen', maar niet zo te spelen. de controls zijn niet zo strak als realistisch als een Forza, Gran Turismo etc. Wat mij erg aansprak is de focus op competitie op elk denkbare onderdeel van een baan.

De grootste lol met mario kart was voor mij naast het online-racen, om in time-trials goeie tijden te rijden. In dit spel kun je een challenge op maat maken. Je kunt bijvoorbeeld jouw tijd verbeteren op een bepaalde baan, met exact die auto, exact die tijd van de dag, etc.. Zo kun je dus proberen de beste te worden op jouw specifieke challenge. Los daarvan, kun je ook concurreren op andere aspecten. Wie heeft de langste drift in bocht die-en-die. En wie met specifiek die auto, en wie met specifiek die auto bij nacht etc..

Een race is dan ook niet gelijk verloren als je niet als eerste over de finish gaat, want je kunt nog proberen drift scores te verbeteren, of te proberen een bepaalde jump afstand te halen, etc..

Laatste expect wat me erg nieuwsgierig maakt is het rijden in "Clubs". Je kunt met maximaal zes man gezamenlijk een reputatie opbouwen en gaan concurreren met andere clubs. We unlocken als team de auto's, en de teamleider ontwerpt een logo/kleurencombinatie etc zodat we als team herkenbaar zijn. Zo komen we dus ook als "G." op de leaderboards, met onze eigen huisstijl, en gaan dan bijvoorbeeld de strijd aan met andere Nederlandse clubs.
Back to top Go down
G.Tom
Moderator
Moderator
G.Tom


Posts : 134
Join date : 2014-09-28
Age : 29
Location : Mariaheide

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptyWed Oct 08, 2014 12:29 pm

Het concept is erg leuk, maar ik krijg 'm niet uit de PSStore op PS4 zonder te betalen, en ik ga dit zelf niet halen. Daarvoor heb ik een te grote aversie richting racegames. Bovendien komen er ook reviews bovendrijven. Ze zijn alleen niet heel bijster positief. Zonde, want het ziet er wel uit alsof het potentie heeft!
Back to top Go down
G.Gulzt

G.Gulzt


Posts : 26
Join date : 2014-09-28

G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub EmptyWed Oct 08, 2014 2:00 pm

Het klopt dat je'm momenteel niet kan downloaden. De online-service van driveclub is overbelast. Ze hebebn aangegeven de gratis playstation-plus versie uit te stellen ten behoeve van de eigenaren van de volledige game. Ik had 'm al blind gekocht en heb er écht geen spijt van. Het overstijgt alle verwachting.

Ik ben benieuwd welke recensie je gelezen/gezien hebt. Ik alleen deze :
http://www.gametrailers.com/reviews/hk4dfa/driveclub-review
Die zijn erg positief.

Er zijn drie dingen die er echt uitspringen voor mij die me zeeeer bevallen:
1) Geen overdreven realistische fysics. Je mag gewoon eens een stuurfoutje maken, je kunt driften, en botsen. Als je achter een andere auto blijft haken hoef je niet bang te zijn dat je een seconde later achterstevoren staat. Een frustrerend aspect van veel online-racegames.

2) Veel gevoel voor snelheid! Ik ben natuurlijk nog maar net begonnen, dus had aanvankelijk alleen maar met "Rookie" cars gespeeld. Deze karretjes gaan ongeveer 160-170, en ik was echt verrast hoe snel dat voelt! Veel sneller dan Gran turismo op 300. Dat is vooral te danken aan de grote hoeveelheid detail van de wegen. Doordat er van alles onder je doorraast voelt het al gauw snel.
De grootste verrassing kwam toen ik de volgende klasse unlockte. Nu auto's die 210 gaan, en dat is echt absurd snel! Als je dan bedenkt dat er nog 3 klasses boven zijn, dan kijk ik echt uit naar een bijzonder snel spel. Iets wat ik zeer waardeerde in wipeout, en vroeger (heeel lang niet meer gespeeld) in f-zero of starwars racer op de N64.

3) Echt goed trackdesign. Geen paaltjes, bomen of andere irritante objecten die net te dicht op de weg staan waardoor je meteen faalt als je je bocht ietsje te krap inschat. Daarnaast een hele goede balans tussen rechte stukken en bochten. Gepaard gaande met een design waarbij de auto onrealistisch hard bochten door mag,maakt het spel echt een plezier. Het rijdt vooral gewoon heel lekker dus, en dat is fijn Very Happy
Back to top Go down
Sponsored content





G Plays: Driveclub Empty
PostSubject: Re: G Plays: Driveclub   G Plays: Driveclub Empty

Back to top Go down
 
G Plays: Driveclub
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» G Plays: Pokémon
» G. Plays: Splatoon
» G Plays: Mario Kart 8
» G Plays: Dark Souls II
» G Plays: Monster Hunter

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Neo-Games.Blog :: G.Home :: G.Plays-
Jump to: